Toekenning Bisschop Ernst prijs is een mooie erkenning

Bisschop Ernst prijs - sculptuur

Tijdens een eucharistieviering in de Emmauskerk in Terneuzen is op 2 mei 2010 de Bisschop Ernst prijs uitgereikt aan de Stichting Kerk en Vluchteling Zeeuwsch-Vlaanderen. Mgr. Ernst reikte de prijs uit.

De bisschop Ernst prijs voor diaconie wordt elke twee jaar uitgereikt. De prijs heeft als doel een activiteit op het terrein van Kerk en samenleving, ten voorbeeld te stellen aan andere groepen en parochies.

Stichting Kerk en Vluchteling’  is door de jury van de bisschop Ernst prijs onder andere uitgekozen op basis van

• de plaatselijke en regionale uitstraling
  • het oecumenische karakter
  • samenwerking met niet-kerkelijke organisaties.

Ook laat het project zorg voor individu, groep en de samenleving zien.

In het juryrapport stond: “Kerk en Vluchteling laat goed zien hoe nood projectmatig kan worden opgepakt. Het project heeft vier taakgroepen: de taalgroep, de vieringengroep, de ontmoetingsgroep, en de dialooggroep. Deze vier groepen zorgen voor de verbinding tussen diaconie, catechese en liturgie, maar ook met het maatschappelijke veld. Deze combinatie van ‘leren, vieren en dienen’ met de wijde samenleving maakt ‘Kerk en Vluchteling’ tot een terechte winnaar.”

De prijs bestaat uit een kunstwerk en een oorkonde.

Laat een reactie achter